Home > Stiri & Info > Dezvolta-ti afacerea cu fonduri UE

Dezvolta-ti afacerea cu fonduri UE

Dezvolta-ti afacerea cu fonduri UE

Editor Echipa AfaceriLemn.ro, 4 noiembrie 2022





Pentru ca suntem interesati ca partenerii nostrii sa se dezvolte, am creat pentru dvs. un parteneriat cu companii de IT si consultanta in vederea obtinerii de fonduri europene pentru a creste sansele ca dvs. sa puteti obtine fonduri de dezvoltare in cadrul programului de digitalizare 2022.

Pentru ca efortul dvs. sa fie cat mai mic si pentru a creste sansele de reusita, am reusit sa atragem parteneri cu experienta relevanta in domeniul IT si al consultantei de specialitate.

Pe langa aceste parteneriate, am reusit ca o parte semnificativa din costul de demarare a procesului de aplicare pentru obtinerea de fonduri europene sa fie suportat de noi si partenerii nostri, pentru ca dezvoltarea dvs. este importanta pentru noi.
30 000 - 100 000 eur pentru dezvoltarea afacerii dvs.
Ce sume pot obtine:
In functie de marimea companiei dvs., puteti obtine fonduri UE pentru digitalizare intre 20 si 100 000 de eur (20 - 30 000 eur pentru microintreprinderi - cu pana la 10 angajati; 50 000 eur pentru companii mici - cu pana la 50 de angajati si 100 000 eur pentru companii medii cu peste 50 de angajati si pana in 250 angajati).
Sunt eligibil ?

Toate IMM-urile care au obtinut un profit din exploatare > 0 in anul 2021 si care isi desfasoara activitatea intr-unul din domeniile: industrie alimentara; industrie prelucratoare; industrie auto; constructii; transport si distributie; productie; servicii adresate populatiei.

Sunt excluse de asemenea firmele infiintate inainte de 31.12.2021 sau care au avut activitatea intrerupta/suspendata in anul 2022.
Ce trebuie sa faci:
- Sa te inrolezi in sistem si sa ai activ un abonament cu taxa de initializare inclusa
- Sa pui la dispozitia partenerilor o serie de date si documente financiar-contabile necesare fundamentarii proiectului
- Sa colaborezi cu consultantii alocati pentru intocmirea planului de afaceri necesar proiectului si pentru maximizarea sanselor de suscces
- Sa semnezi si sa furnizezi in timp util documentele necesare depunerii proiectului in numele tau
- Sa asiguri contributia beneficiarului de 10% din valoarea proiectului (pentru acest subiect exista inclusiv optiuni de finantare bancara pe termen lung sau credite furnizor pentru care suntem in discutii aprofundate).
Cand incepe ?
Programul de digitalizare este prevazut sa fie lansat la inceputul lunii decembrie 2022. Pentru ca pregatirea unui proiect inseamna totusi un volum de munca, este important ca partea de scriere a proiectului sa inceapa cat mai repede posibil.
Ce pot cumpara si care este alocarea sumelor ?
Fiecare proiect este personalizabil dar, de regula, in cadrul proiectului sunt prevazute o serie de cheltuieli standard obligatorii de cca 20% (ex: cursuri de formare) iar restul cheltuielilor se aloca in proportii egale pe componentele de hardware si software menite sa-ti imbunatateasca infrastructura si sa-ti optimizeze activitatea.

Alocare exemplificativa:

40% diferite componente software (website-uri de prezentare, licente office, aplicatii dedicate, sistem de management al clientilor, sisteme de management firma etc.) si

40% componente hardware (laptopuri, tablete, calculatoare, smartphone-uri, imprimante, retelistica etc.).
Bonusuri suplimentare:
Prin parteneriatele obtinute, putem sa suplimentam pachetul cu noi optiuni, ca de exemplu:

- Consultanta in implementarea proiectului
- Consultanta pentru marketingul online pentru a creste vanzarile si vibilitatea online a companiei
- Asistenta si mentenanta pe durata de implementare pentru a limita eventualele costuri indirecte
- Buget de marketing pentru a creste prezenta firmei si a canalelor de comercializare / promovare online
- Buget suplimentar pentru cursuri si instruire etc.

Bonusurile sunt oferite de furnizori in functie de valoarea achizitiilor in cadrul proiectului.
Cat este perioada de sustenabilitate ?
Proiectul are o perioada de sustenabilitate de 3 ani de la data finalizarii implementarii proiectului.
TVA-ul este deductibil ?
Valoarea TVA aferenta cheltuielilor eligibile, în cazul în care nu sunt cheltuieli deductibile, este suportata din bugetul de stat (art. 13, alin. b) din OUG nr. 124/2021).
Ce sanse are proiectul meu?
Prima conditie a castigarii oricarui concurs sau licitatii este sa participi!

Procedura programului este de tip competitiv in ordinea punctajelor si datelor de depunere, dar sansele de succes sunt crescute atat prin prisma bugetului extrem de generos de peste 350 milioane eur, cat si prin prisma alocarii de buget pentru fiecare regiune in parte.

Sunt admisibile proiectele care au un scor de calitate de cel putin putin 51 de puncte din 100.

La punctaje egale, departajarea se va face in functie de rentabilitatea activitatii operationale in exercitiul financiar 2021. Rata rentabilitatii activitatii operationale este calculata cu 3 zecimale.
Cum se deconteaza sumele?
Mecanismul de transfer al sumelor prevede ca platile se fac prin intermediul Cererilor de transfer pe baza caorara MIPE efectueaza platile catre dvs. iar dvs. ulterior trebuie sa efectuati platile catre furnizori in termen de 5 zile de la primirea banilor.
Oferta actuala este prezentata unui numar limitat de parteneri selectati.

Costul de setup initial al scrierii proiectului este intre 1% - 1.5% din valoarea proiectului din care noi si partenerii nostri acoperim 50%, iar 50% va fi sub forma de voucher pentru servicii IT returnabil in cazul castigarii proiectului sau care poate fi utilizat pentru achzitia de diferite servicii online de la furnizorii nostri.

De ce este important sa aplic ?

- Pentru ca va puteti dezvolta afacerea (vanzari, prezenta online, optimizare costuri etc.) si sa obtineti echipamente IT cu un efort minim
- Pentru ca aproape sigur si competitorii dvs. vor aplica!






p_0Dezvolta-ti afacerea cu fonduri UE